سالن های زیبایی پرشیا

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وقتی که من 13 سال داشتم ، متوجه شدم نمی توانم به مدت زیادی وضعیت خاص خودم را نادیده بگیرم . هر روز صبح در آیینه به خودم نگاه می کردم و وقتی چشمانم به مو های ریز قهوه ایم می افتاد ، اعتماد به نفسم از هم می پاچید . صورت دوستانم عاری از هر چیزی بود و با این که آن ها هیچ گاه متوجه سبیل من نشده اند ، اما باز هم من خجالت می کشیدم . این موضوع را نمی توان در آموزش آرایشگری کتمان کرد . مادرم من را به سالن زیبایی خود برد و کنار من نشست . یک متخصص زیبایی ، یک واکس بنفش و داغ را بالای لب من قرار داد . از من خواست که یک نفس عمیق بکشم و تمامی سبیل هایم را با یک حرکت سریع از جا کند ! گویی در آموزش آرایشگری این گونه به او تدریس شده بود . چشمانم پر از اشک شد ، زبانم را گاز گرفتم تا از جیغ زدنم جلوگیری کنم . هر ماه این کار را من تکرار می کردم و اکنون که بزرگ شدم نیز همین کار را می کنم ؛ البته دیگر مادرم کنار من نمی شیند و خودم به تنهایی به آن جا می روم . اما دیگر نمی توان به آن جا رفت .

  • دانیال صداقت خواه
  • ۰
  • ۰

در این بخش از آموزش آرایشگری می خواهیم به شما بیاموزیم چگونه موی بالای لب خود را در خانه بردارید . این آموزش از زبان یک متخصص لیلیوم سرخ بیان می شود .

من مو های زیادی دارم ، روی سرم ، صورتم و بدنم . مو ها به ناچار در تمامی صورت شما رشد می کنند حتی اگر آن ها را نخواهید . در واقع به نوعی این مو ها حکم مهمان ناخوانده را دارند . موی بدن چیزی است که من از مادرم به همراه شخصیت طنز او به ارث برده ام . در حالی که مورد دوم را دوست دارم ، تمایل دارم از شر مو های زائدی که در بدنم رشد می کند نیز خلاص شوم . در طی سال ها ، من خیلی رشد کرده و ابرو های ضخیم خود را نیز دوست دارم و حتی با این موضوع کنار آمده ام که باید موی زیر بغل خود را اصلاح کنم . اما ناحیه ای در این آموزش آرایشگری وجود دارد که به شدت من را آزار می دهد . این ناحیه جایی نیست جز قسمت بالایی من که ر آن جا مو رشد می کند و اصطلاحا به آن سبیل گفته می شود . من می خواهم از شر موی زائدم در این بخش خلاص شوم و شاید این آموزش آرایشگری به شما هم این کمک را بکند .

  • دانیال صداقت خواه
  • ۰
  • ۰

او پیشنهاد از شامپوی تمیز کننده و خشک کننده ی RedKen استفاده کنید . این فرمول موی شما را تازه نگه می دارد و این روند را تا روز سوم حفظ می کند و به شما کمک می کند از رنگ موی خود به مدت بیشتری محافظت کنید .

اگر شما شامپوی خشک دوست دارید و دوست ندارید این محصول از آموزش آرایشگری روی پوست سر شما تجمع کند ، اسمیت توصیه می کند به یک محصول لایه بردار روی آورید .

او توضیح می دهد :

شامپو های پایه ای در آموزش آرایشگری نمی تواند تمام لایه های انباشته شده روی پوست سر را از بین ببرد . از این رو باعث گرفتگی فولیکول ها می شود و جلوی مو هایی که می خواهند بیرون بیایند را می گیرند .

او در این باره اضافه کرد :

لایه برداری پوست سر در آموزش آرایشگری ضروری است ؛ زیرا به گردش خون سالم کمک می کند ، سلول های قدیمی پوست را از بین می برد و پوست را تحریک می کند تا مواد مغذی را جذب کند . یک پوست سر سالم در آموزش آرایشگری ، اساسی برای داشتن یک موی سالم است .

او پیشنهاد می کند از مالش پوست سر بر اساس نیاز استفاده کنید اما این کار را باید ماهی یک بار انجام دهید .

  • دانیال صداقت خواه
  • ۰
  • ۰

هر چند وقت یک بار باید باید موی خود را بشوییم ؟ - یک متخصص رنگ مو پاسخ می دهد

Matt Rez یک متخصص آموزش رنگ و مش است و سفیر رسمی برند Redken است که مشتری های آن شامل Lili Reinhart ، Chiara Ferragni و Eiza Gonzalez می شوند . به عنوان یک قانون کلی برای بازسازی سلامت مو در آموزش آرایشگری ، او پیشنهاد می کند که از شامپو بیشتر از دو یا سه بار در هفته استفاده نکنیم .

او می گوید :

اگر موی خود را رنگ یا هایلایت کرده اید پیشنهاد می کنم هفته ای 3 روز موی خود را شست و شو دهید .

ایشان اضافه کردند :

مخصوصا برای مو هایی که بلیچ ( دکلره ) یا هایلایت شده است ، پیشنهاد می کنم از شامپو کم تر استفاده کنند تا به چربی طبیعی آن کمک کند در طی زمان به ترمیم مو بپردازد .

او همچنین می گوید که در مورد شست و شوی بیش از حد محتاط باشیم ؛ زیرا ممکن است باعث شود در دراز مدت ، چرب تر به نظر برسد .

در 15 سالی که من در زمینه ی آموزش آرایشگری تجربه دارم ، مشاهده کرده ام که وقتی ما چربی مو را بیش از حد از بین می بریم ، چربی بیشتری برای جبران کمبود چربی قبلی به صورت طبیعی در مو تولید می شود ؛ ولی من می دانم که هیچ کسی موی چرب را دوست ندارد ! شامپوی خشک کلید این شست و شو ها است .

  • دانیال صداقت خواه
  • ۰
  • ۰

راه چاره فقط تکرار نیست . این موضوع به محصولات آموزش آرایشگری که شما استفاده می کنید نیز بستگی دارد . اسمیت می گوید :

اگر فردی پوست سر چربی داشته باشد احتمالا باید شامپوی بیشتری برای برای پاکسازی روغن استفاده کند و کسی که پوست سر او پوسته پوسته شده است احتمالا باید به سرعت از شامپو استفاده کند تا این پوسته ها را از بین ببرد و خارش سر خود را نیز کم تر کند .

تفاوت بین این دو در آموزش آرایشگری الزاما مربوط به تداوم استفاده از شامپو نیست . آن ها باید از محصولاتی استفاده کنند که بتواند مشکلات آن ها را بر طرف کند .

او پیشنهاد می کند محصولی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز های پوست شما باشد و در مرحله ی بعد نیاز های موی شما را بر طرف کند . او در این باره می گوید :

شامپویی که برای پوست سر مناسب است لزوما برای مو نیز مناسب نیست .

این موضوع رایج است که از یک شامپو برای پوست سر و از یک شامپوی دیگر برای پاکسازی مو استفاده کنید .

  • دانیال صداقت خواه
  • ۰
  • ۰

به دلیل تمام مو هایی که در جهان پیرامون ما وجود دارد ، ما از دو متخصص آموزش آرایشگری سوال کرده ایم تا تجربیات خود را با ما در میان بگذارند . به خواندن این مقاله ادامه دهید تا از تجربیات آن ها آگاه شوید و از آن ها استفاه کنید .

هر چند وقت یک بار باید موی خود را بشوییم ؟ - یک متخصص آسیب شناسی پاسخ می دهد

با توجه سخنان متخصص آسیب شناسی ، Ky Smith ، این که هر چند وقت یک بار باید از شامپو استفاده کنیم بستگی به متغیر های متخلفی دارد ؛ مثل تولید روغن طبیعی ، استفاده از محصول و نوع مو درآموزش آرایشگری .

بهداشت پوست سر برای رشد مو ضروری است ، پس هر کسی رژیم خاصی خواهد داشت که منحصرا بستگی به این دارد که چقدر از سبوم ( روغن طبیعی ) را فرد مصرف می کند و هر فرد چه مقدار عرق در طول روز ترشح می کند . او می گوید :

هر کسی باید در نظر بگیرد که چه مقدار محصول روی موی خود استفاده می کند ؛ زیرا باعث ایجاد تغییرات ناخواسته روی پوست سر و موی آن می شود .

  • دانیال صداقت خواه
  • ۰
  • ۰

با مصاحبه ای که تهیه کرده ایم نظریات دو متخصص آموزش آرایشگری را برای شما بیان می کنیم که هر چند وقت یک بار باید این کار را انجام دهید .

اگر تا به حال از خود سوال کرده اید که هر چند وقت یک بار باید موی خود را شست و شو دهید ، تنها نیستید ! گفت و گو های زیادی وجود دارد که بیان می کند هر چند وقت یک بار باید از شامپو برای داشتن پوست سر مطلوب و موی سالم استفاده کنیم . اما همچنان هیچ نتیجه ی مشخصی ذر این باره به دست نیامده است .

ما تحقیقاتمان را کامل کردیم و مقاله های زیادی را در زمینه ی آموزش آرایشگری مطالعه کردیم . حتی برای مدت طولانی از شامپو استفاده نکردیم تا آزمایش کنیم هر چند وقت یک بار باید موی خود را شست و شو دهیم . با وجود همه ی این ها ما هنوز 100 درصد مطمئن نیستیم که آیا باید هر روز از شامپو استفاده کنیم یا برای هفته ها از شامپو استفاده نکنیم همان طور که مردم دیگر این کار را می کنند . آیا اصلا باید از شست و شوی مو ها دست بکشیم ؟

  • دانیال صداقت خواه
  • ۰
  • ۰

چهره ی شما گرم است یا سرد ؟

چشم ها

رنگ چشم سرد

چشمان خاکستری و روشن ، رنگ هایی هستند که همیشه با یک چهره ی سرد و روشن ظاهر می شوند . همچنین مجموعه ای از رنگ ها وجود دارد که هم در پوست های سرد گیرایی خوبی دارند و هم در پوست های گرم جذابیت خاصی را به دست می آورند ؛ برای مثال می توان به رنگ های سبز ، آبی تیره ، قهوه ای پر رنگ و چشمان عسلی با پس زمینه های آبی یا خاکستری اشاره کرد . Julianne Hough چهره ی معمولی و رنگ پوست سردی دارد که به خوبی با چشم های او که رنگ آبی روشن دارند سازگار شده اند .

رنگ چشم گرم

رنگ چشم های قهوه ای روشن ، قهوه ای تیره ی طلایی و عسلی همراه با پس زمینه ی قهوه ای رنگ های گرمی هستند که به خوبی با رنگ پوست گرم در آموزش آرایشگری ترکیب می شوند . رنگ سبز می تواند با چهره های سرد و گرم به خوبی ترکیب شود . Ashley Greene رنگ چشم های گرم و عسلی دارد که با رنگ پوست او که طلایی است و رنگ موی او که قهوه ای طلایی است ترکیب خوبی را تشکیل داده است .

  • دانیال صداقت خواه